zondag 24 april 2011

Earth Lovers Watermelon & Eucalyptus – Review

Een hele tijd geleden was er een actie bij The Body Shop. Tegen inlevering van je oude doucheschuim zou je een nieuwe fles naar keuze van de Earth Lovers collectie cadeau krijgen. Ik weet het, ik kom hier laat mee, en zo ongeveer heel blogland heeft hier al over geschreven, maar ik wilde toch mijn review geven.  
Deze doucheschuim, de Watermelon & Eucalyptus, had ik gekozen uit deze 7 geuren; Unfragranced, Pear & Lemongrass, Cucumber & Mint, Lemon & Thyme, Apricot& Basil, Watermelon & Eucalyptus, Fig & Rosemary.


Ik heb echt een zwak voor meloenen. Ik heb al een meloenlipgloss, haarshampoo, lippenbalsem, parfum(!) in bezit en ik verslind meloenlollies en het fruit zelf. Dus natúúrlijk nam ik ook de meloengeur!  

Toen ik de winkel inkwam om mijn oude douchegel te wisselen, keek de vrouw echt vreselijk blij. Ze begon meteen heel enthousiast te doen en liet me alle geuren wel zeven (ja echt, zeven!) keer ruiken. Deze douchegel is 100% biologisch afbreekbaar, bevat geen kleurstoffen, sulfaten en parabenen. Het deel dat ik snap klinkt erg milieubewust, een goede douchegel  dus! 



Dit is wat TBS er zelf over heeft te zeggen;
Behandel je huid liefdevol met de ongebruikelijke, maar sublieme combinatie van Watermelon & Eucalyptus. Watermeloenextract is een van de beste natuurlijke bronnen van antioxidanten en rijk aan vitamine A, B en C, en staat bekend om zijn intensief verzorgende werking op de huid. Eucalyptus is beroemd om zijn stimulerende, zuiverende, diepreinigende effecten. De extracten ervan worden gebruikt om de huid te verstevigen en te reinigen, en de conditie ervan te verbeteren.

De geur van deze gel ruikt inderdaad naar watermeloen, maar het heeft ook een vleugje appel in zich zitten. Het ruikt lekker fris en fruitig, helemaal geschikt voor de zomer dus! de geur is ook vrij sterk, wat ik vrij wonderbaarlijk vind, gezien er geen kunstmatige geurstoffen inzitten! Ik had verwacht dat het een nogal zwak geurtje zou zijn.

De substantie vind ik erg waterig, maar dat is niet zo erg. De kleur is bijna kleurloos, hij neigt een klein beetje naar groen. Met wat water smeer je de gel uit tot een ietwat schuimerige massa. Het heeft jammer genoeg niet dat WOW! SCHUIM! effect, het blijft eigenlijk bij een matig schuimpje. (op de achtergrond zie je trouwens mijn nieuwe jurkje! :D )
Na het afwassen van het schuim houd je een ander luchtje over dan wat je in de fles ruikt. Het ruikt erg fris, maar er zit ook een bepaald luchtje tussen dat ik niet helemaal thuis kan brengen. Een beetje de lucht van natte was. Klinkt raar, haha! Dit geurtje blijft een paar uurtjes op je huid zitten. Mijn moeder vroeg zelfs wat voor een heerlijk geurtje ik op had gedaan. Nouuuuu, meloen met eucalyptus dus!


Wees lief voor de wereld en wees lief voor je huid. :) Elke Earth Lovers douchegel kost €6,- per stuk voor 250 ml. Je kunt ze kopen bij The Body Shop. Zeker aan te raden! 



Even nog een random konijntje. Mijn broer zei; KIJK HIJ HEEFT VIER OGEN. Dus die moesten we even vereeuwigen. Het vier-ogige beest wat overigens wel heel erg lekker!
Vrolijk Pasen allemaal!

1 opmerking:

harriette zei

kijk, ik heb even reclame voor je gemaakt (:

http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_message/7738954#m7738954