zaterdag 14 mei 2011

essence XXXL nudes lipgloss - review

 Al een tijdje hou ik van nude dingen. Ik heb een nude nagellak en ik ben er helemaal gek op, en het hebben van nude lippen leek me eigelijk ook wel leuk. Normaal ben ik niet zo van de lipgloss, maar ik nam hem gewoon mee. Ik vond de kleur mooi én het is van het budgetmerk Essence!
De XXXL nudes lipgloss kost €1,79. Het is een mooi natuurlijk kleurtje, het is geen overdreven of schokkende kleur. Er zijn  4 tinten: Toffee Forever, Light Candy, Nude Kiss en Pure Beauty. Ik heb Pure Beauty, kleur 01.
 Ik vind de verpakking goed, lekker strak en het heeft mooie, zilveren sierlijntjes. En de geur is geweldig! De mijne ruikt naar caramel. Ik weet niet of de andere glossjes een ander geurtje hebben. De caramelgeur is sterk aanwezig, maar het is zeker niet misselijkmakend! Ik had zelfs plezier met mijn eigen bovenlip ruiken ;)
 De gloss heeft mooie glittertjes en heel veel glans. De glitters zie je wel als ze op je lippen zitten, maar ze vallen niet zo op. Gelukkig maar, want ik vind glitters niet zo bij een nude gloss passen! De gloss ligt vrij nat op je lippen, maar hij plakt totaal niet! Dat vind ik een groot pluspunt.

De gloss blijft niet heel lang zitten. Ik heb nadat ik de gloss had opgedaan elk half uur even in de spiegel gekeken. Ik heb wel gewoon gedronken, dat wel, maar hij was na 1 uur al bijna niet meer te zien! Dit is denk ik wel op te lossen door een goede basis onder de gloss aan te brengen. De dekking van de gloss is wel vrij goed, zeker voor zo'n licht kleurtje! Ik had jammer genoeg niet het goede licht voor een swatch foto op mijn hand, bij de volgende review komt er zeker eentje!
De applicator voelt erg fijn aan op je lippen. Het is een recht, lang soort sponsje, het is erg zacht. De lipgloss voelt ook totaal niet vies aan, wat je soms hebt bij lipglosses. 
Mijn kale lipjes. Ik heb al vrij lichte lippen van mezelf, dus er was volgens mij niet meer zoveel nude te maken aan mijn lippen haha! Ik moet wel zeggen dat mijn lippen op de foto wel héél licht zijn, hoor!
(let eventjes niet op de stand van mijn mond, ik ben nog niet zo gewend aan een grote lens tegen mijn lippen aan gedrukt)
Ik had veel moeite met het aanbrengen van de gloss! Je zag steeds stukjes waar het weer dikker opzat dat op andere stukken. Dat is vervelend, zo blijf je maar bezig! Toen ik het eindelijk een beetje goed had aangebracht, viel me nog iets anders op. De gloss gaat totaal tussen je liplijntjes zitten! Dit is een nadeel.

Ik ben wel tevreden over de kleur! Ik vind hem mooi licht, ik vind het mij wel leuk staan eigelijk. In het echt waren mijn lippen nog iets lichter. Je ziet bijna geen glitters, maar je ziet wel erg veel glans! Ik voel ook dat ie mijn lippen verzorgt.
Ik ben eigenlijk wel tevreden! Ondanks het vervelende liplijntjesprobleem, vind ik het een gloss die het proberen waard is! Mooie nude kleur, fijn gevoel op je lippen en het heeft een redelijke houdbaarheid en kwalitieit voor de prijs. (Essence, €1,79)

Geen opmerkingen: